Natječaj za potpore povećanju konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva
Prioriteti natječaja su ulaganje u tehnologije i proizvodne metode povezane sa uvođenjem energetske učinkovitosti i eko standarda u proizvodne procese, zatim uspostava i vođenje procedura za testiranje i certificiranje proizvoda uključujući investicije u licence, uvođenje eko etikete, specifikacije za eko proizvode i slično.
Ukupna raspoloživa sredstva iznose 3 000 000 milijuna eura. Vrijednost pojedinačno dodijeljenih bespovratnih sredstava ograničen je na 85% prihvatljivih troškova, te iznosi:
– Minimalno 50 000 eura
– Maksimalno 200 000 eura
Sufinanciranje projekta osigurava podnositelj, odnosno prijavitelj projekta (sa partnerima ili samostalno) u iznosu od 15% vrijednosti projekta iz vlastitih ili nekih drugih izvora financiranja.
Obrazac za prijavu sastoji se od dva dijela:
1. Sažetak projekta
2. Cjelokupni projektni obrazac
Kriterij prihvatljivosti – prihvatljivi nositelji projekta
Prihvatljivi nositelji projekata su:
– Registrirani mali i srednji poduzetnici sa sjedištem u RH
– Registrirani za aktivnosti predviđene predloženim projektom
– U mogućnosti prikazati dobit nakon oporezivanja u fiskalnoj godini koja je prethodila datumu prijave
– Može prikazati solventnost kompanije
– Može prikazati da su plaćeni svi doprinosi i porezi
– Imaju nacionalnost država članica ili IPA zemalja
– Direktno odgovorni za pripremu i provedbu aktivnosti zajedno sa svojim partnerima
– Mora biti u potpunom skladu sa „de minimis pravilima pomoći“,(potpora male vrijednosti) navedenim u odluci Vlade
Potencijalni prijavitelji moraju potpisati deklaraciju danu u prijavnom obrascu kojom garantiraju da nisu u situacijama koje bi ih onemogućile da se natječu, (npr. ako su bankrotirali, nisu obavili obveze plaćanja poreza i ostalih davanja i dr.).
Prijavitelji mogu djelovati samostalno ili u nekom vidu partnerskih odnosa.
Prihvatljivi oblici su:
– Partner
– Suradnik
– Podugovaratelj
Partner sudjeluje u projektu i financiran je iz projekta, te mora ispunjavati uvjete navedene u uputama kao prijavitelj projekta.
Suradnik sudjeluje aktivno u projektu, ali se ne financira iz projekta, prihvatljivi troškovi za suradnike su dnevnice i putni troškovi.
Podugovaratelj nisu ni partneri ni suradnici, podložni su pravilima nabave predviđenim u Prilogu IV Standardnog ugovora o bespovratnim sredstvima.
Prihvatljivi sektori koji mogu prijaviti svoje projekte su:
– Proizvodnja prehrambenih proizvoda
– Proizvodnja pića, osim destiliranja, pročišćavanja i miješanja alkoholnih pića
– Proizvodnja tekstila
– Proizvodnja odjeće
– Proizvodnja kože i srodnih proizvoda
– Prerada drva i proizvoda od drva i pluta, osim namještaja, proizvodnja proizvoda od slame i pletarskih materijala
– Proizvodnja papira i proizvoda od papira
– Tiskanje i umnožavanje snimljenih zapisa
– Proizvodnja kemikalija i kemijskih proizvoda
– Proizvodnja osnovnih farmaceutskih proizvoda i farmaceutskih pripravaka
– Proizvodnja proizvoda od gume i plastike
– Proizvodnja ostalih nemetalnih mineralnih proizvoda
– Proizvodnja metala, osim proizvodnja sirovog željeza, čelika i ferolegura,te proizvodnja plemenitih i ostalih obojenih metala
– Proizvodnja gotovih metalnih proizvoda, osim strojeva i opreme, i osim proizvodnja oružja i streljiva
– Proizvodnja računala te elektroničkih i optičkih proizvoda
– Proizvodnja električne opreme
– Proizvodnja strojeva i uređaja
– Proizvodnja motornih vozila, prikolica i poluprikolica
– Proizvodnja ostalih prijevoznih sredstava, osim gradnja brodova i čamaca, proizvodnja željezničkih lokomotiva i tračničkih vozila, proizvodnja zrakoplova i svemirskih letjelica te srodnih prijevoznih sredstava i opreme, proizvodnja vojnih borbenih vozila
– Proizvodnja namještaja
– Ostala prerađivačka industrija
Što se tiče uslužnih djelatnosti u obzir dolaze:
– Popravak i instaliranje strojeva i opreme
– Uklanjanje otpadnih voda
– Skupljanje otpada, djelatnosti obrade i zbrinjavanje otpada, uporaba materijala
– Djelatnost sanacije okoliša te ostale djelatnosti gospodarenja otpadom
– Računalno programiranje, savjetovanje i djelatnosti povezane s njima
– Tehničko ispitivanje i analiza
– Pranje i kemijsko čišćenje tekstila i krznenih proizvoda
Prihvatljive aktivnosti odnosno prihvatljivi projekti su:
– Ulaganje u materijalnu imovinu povezanu s mjerama energetske učinkovitosti i ciljem dosezanja većeg stupnja zaštite okoliša
– Ulaganje u materijalna dobra za proizvodnju povezana s analizom, testiranjem i automatizacijom
– Specijalizirani treninzi povezani sa ulaganjima u nove tehnologije ili rad s novom opremom
– Certificiranje tvrtke/kompanije
– Certificiranje proizvoda po eko standardima
– Akreditacija laboratorija za procese, analizu i testiranje proizvoda u navedenim sektorima od strane Hrvatske akreditacijske agencije ili jednake organizacije članice EU
– Komunikacije/marketinške aktivnosti kojom bi se promovirala investicija i cjelokupni projekt potencijalnim i postojećim kupcima
Dakle, prijaviti se mogu i sve prikladne inovativne aktivnosti koje nisu gore spomenute ali se podudaraju s navedenim aktivnostima.
Neprihvatljive aktivnosti su:
– Aktivnosti koje se odnose samo ili uglavnom na sponzorstva za sudjelovanje na radionicama, seminarima, kongresima
– Aktivnosti koje se odnose na individualne školarine za studije ili trening
– Općenite informativne kampanje
– Tečajevi stranih jezika
– Aktivnosti koje su ograničene samo ili većinom na obnovu zgrada ili rekonstrukciju
– Konzultantske usluge koje su kontinuirana ili periodična aktivnost poduzeća
– Uobičajene aktivnosti poduzeća
– Troškovi koji su nastali prije potpisivanje ugovora sa SAFU (Središnja agencija za financiranje i ugovaranje)
– Projekt/aktivnost koja se financira iz bilo kojeg drugog izvora
– Obrtna sredstva
Kod prijave projekta samo prihvatljivi troškovi mogu biti uzeti u obzir za dodjelu bespovratnih sredstava. Svi troškovi moraju biti neophodni, budžetirani, provjerljivi, opravdani i nastati za vrijeme provedbe projekta
Sukladno odredbama Financijskog sporazuma službeni jezik za sve prijave i dokumente je engleski jezik.
Obavijesti i sva natječajna dokumentacija objavljuju se na www.safu.hr – Natječaji – IPA komponenta IIIC + www.regionalna-konkurentnost.hr
Tijekom pisanja projektnog prijedloga prijavitelji mogu postavljati pitanja Provedbenom tijelu – SAFU. Pitanja se upućuju e-mailom (procurement@safu.hr) ili faxom 01 459 10 75. Odgovori se objavljuju na web stranici SAFU.
Rok za dostavu sažetka projektnog prijedloga je 20. veljače 2012. godine do 16 sati.
Andrea Ćosić, dipl. ing. agr.,
stručna savjetnica za agroekonomiku