
Zadarska maraština – novi brand na tržištu vina
Rezultate projekta predstavili su stručni tim izvođača projekta, prof. dr. sc. Edi Maletić i prof. dr. sc. Damir Kovačić, s Agronomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Slika 1. Maraština
Ta je sorta u vinogradu zahtjevnija od ostalih, a većina grožđa završava kao začin u drugim vinima.
Uz neka odstupanja u kakvoći, ovisno o kraju, proizvođaču i godištu, vina maraštine su najčešće zelenkastožute do zlatnožute boje, srednje do nadprosječne alkoholnosti, s manje ili više naglašenim ugodnim, samo njoj svojstvenim bukeom. U pravilu, najbolju kvalitetu postiže mlada, u prvoj, eventualno drugoj godini, dok je još svježa i ugodno kisela.
Projekt Brendiranje zadarske maraštine proveden je u suradnji Zadarske županije i UNDP-a projekt COAST te Udruge vinara i vinogradara Zadarske županije "Liburna". U sklopu predstavljanja projekta održana je i degustacija predloženih uzoraka vina sorte maraština na kojima će se dalje graditi predloženi standard.
Slika 2. Vina sorte maraština
Inače, područje Zadarske županije ima izvrsne prirodne uvijete za proizvodnju grožđa i dugu tradiciju proizvodnje vina. Posljednjih petnaestak godina značajno je povećan volumen proizvodnje i kvaliteta vina s područja te županije. Zbog toga potrebno je povećati konkurentnost zadarskih vina, a to je moguće brendiranjem. Cilj projekta Brendiranje zadarske maraštine je stvoriti proizvod s prepoznatljivom tržišnom markom, koja će dugoročno osigurati proizvođačima vina autohtone sorte maraštine konkurentsku prednost na domaćem i stranom tržištu.
Nikolina Paleka, mag. ing. agr.,
stručna savjetnica