Vijesti

Dodijeljeni certifikati Proizvodi hrvatskog seljaka u Zagrebu

Gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić dodijelio je 8.7.2014., na tržnici Dolac, 29 certifikata Proizvodi hrvatskog seljaka obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koja su zadovoljila kontrolu Povjerenstva za utvrđivanje uvjeta i nadzor poljoprivrednih gospodarstava za prodaju proizvoda i prerađevina na certificiranoj seljačkoj tržnici.

Povjerenstvo koje je provjeravalo uvjete na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima sastojalo se od predstavnika Savjetodavne službe Podružnice Grada Zagreba, predstavnika Gradskog ureda za poljoprivredu i šumarstvo Grada Zagreba i predstavnika Tržnica Zagreb, u sudjelovanje predstavnika Društva za zaštitu potrošača, a sama oznaka Proizvodi hrvatskog seljaka registrirana je u Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo RH.

phs_2.jpg

Voditeljica podružnice Zagrebačkog holdinga – Tržnice Zagreb Zdenka Palac zahvalila je gradonačelniku na potpori projektu, a o samom projektu certificiranja prisutne je upoznao tajnik Udruge hrvatskih tržnica Miljenko Ernoić. Projekt se provodi u 15 gradova u Hrvatskoj, a osnovni cilj je istaknuti proizvođače (posebno označeni i vizualno obilježeni karakterističnim žuto-zelenim bojama) kako bi kupci koji još nemaju svoje kumice, bili sigurni u proizvode koje kupuju. Putem certificiranja proizvođači dobivaju vjerodostojnost i vizualni identitet po kojem će biti prepoznatljivi i marketinšku potporu, što će im, prema dosadašnjim iskustvima u drugim dijelovima Hrvatske, povećati promet za oko 30%.

Certifikati dokazuju da su poljoprivredni proizvodi koji se prodaju na tržnicama isključivo domaći proizvodi, iz vlastitih vrtova i s oranica, a na samom uvjerenju nalaze se svi podaci o gospodarstvu, uključujući adresu, djelatnost, vrste voća i povrća koje se uzgajaju, a ujedno se potrošačima osiguravaju vjerodostojna jamstva o porijeklu tih proizvoda.

phs_3.jpg

Certificirani proizvođači ne smiju u svojoj ponudi povrća imati vrste voća i povrća za koje nije utvrđeno da ih proizvode na svojem gospodarstvu niti smiju prodavati tuđe proizvode. Osim toga, u sklopu cijele tržnice provodit će se marketinške aktivnosti koje imaju za cilj poticanje kupnje proizvoda izravno od proizvođača sa poznatim porijeklom, te konzumiranje svježeg, odnosno sezonskog voća i povrća.

Dario Padro, mag. ing. agr.
rukovoditelj Podružnice