Nove tehnologije u poljoprivrednoj mehanizaciji
”Suvremena konvencionalna poljoprivredna ratarska proizvodnja, odnosno poljoprivreda današnjice, ne može se zamisliti bez suvremenih pogonskih strojeva (traktora), priključnih strojeva i oruđa općenito. Kako postoji trend da poljoprivredna mehanizacija iz godine u godinu postaje sve teža i veća, samim tim postaje veća i opasnost od zbijanja tla. Zbijanje tla uglavnom je povezano s glavnim operacijama obrade tla, odnosno s primjenom teške mehanizacije, koja može uzrokovati slabije ili jače narušavanje povoljne strukture tla. Struktura tla je vrlo važna zbog toga što ona utječe na zadržavanje i prohodnost vode, zraka i hranjiva, koji su nužni za pravilan rast i razvoj korijena. Zasigurno da zbijenost tla ima utjecaj na ekonomski status preko visine ostvarenih prinosa, ali u kojoj mjeri, teško je procijeniti s obzirom na velika variranja tipova tala, plodoreda, ali i klimatskih prilika.”
5 t 10 t |
Manje osovinsko opterećenje uzrokuje zbijanje tla u površinskom sloju,
dok veliki osovinsko opterećenje uzrokuje zbijanje tla i u dubinskim slojevima
Nova tehnološka rješenja u poljoprivrednoj mehanizaciji koja smanjuju negativne posljedice po tlo su dobro došla, te će u značajnoj mjeri poboljšati proizvodne rezultate, i smanjiti štetan utjecaj na okoliš. Nova tehnološka rješenja predstavljaju se na sajmovima poljoprivredne mehanizacije širom svijeta i daju smjernice razvoja poljoprivredne mehanizacije.
Zbijanje tla događa se obradom tla teškim traktorskim agregatima osobito u nepovoljnim uvjetima, i prekomjernim prohodima traktorskih agregata.
Što se još može učiniti na poboljšanju traktorskih guma – što još nije učinjeno?
To je pitanje što si mnogi poljoprivrednici postavljaju da bi dobili što više od dostupne tehnologije, kako bi povećali učinkovitost. Tehnolozi iz tvrtke: ”Mitas Tires” razvili su novu generaciju traktorske gume uz pomoć male izraelske ekipe: ”Galileo Wheel Ltd.”
Mitas ”PneuTrack”
Novi dizajn gume ima invertiranu stijenku gume koja tvori ravnu površinu gume u kontaktu s tlom, što povećava otisak i poboljšava trakciju-a to je u principu rješenje između gusjenice i standardne traktorske gume. Dodirna površina PneuTrack-a je 53 % veća nego kod standarne gume istih dimenzija. Mitas je razvio tehnologiju koja standardnu gumu pretvara u gusjenicu i obrnuto, čime se postiže bolja trakcija u pravocrtnom kretanju i poboljšanje performance pri skretanju. Uvidjeli su da bi transformacija pretvorbe kotača u gusjenice bila preskupa za razvijanje, te je prihvaćena solucija razvoja novog tipa gume.
Dizajn omogućuje korištenje pneumatika sa malo, ili bez zraka uopće. Oštećenja zida standardnog pneumatika su vrlo česta, i zahtijevaju zamjenu gume, dok kod inovativnog modela traktorske gume takav problem ne postoji.
Pri demonstraciji u radu s novim tipom gume primjećena je poboljšana trakcija i smanjeno klizanje u odnosu na standardne gume.
”Mitas” podiže novu tvornicu guma, i počinje sa testiranjem novog tipa gume, iznalazeći tehničko rješenje stijenke gume. Inovativna guma omogućuje poljoprivredniku da se u slučaju probušene gume preveze do kuće (radionice).
Mitas, ”PneuTrack”- dobre karakteristike klasične traktorske gume i gusjenice
U očekivanju novih vijesti iz ”Mitas”-a testiranja se nastavljaju na naplatcima od 18” i 38 ”
Izvor:”Farm industry News”
Video: https://www.youtube.com/watch?v=GHv30rECwIE
Ivica Prpić, dipl. ing. agr.
viši koordinator za mehanizaciju
0 comments
Write a comment