BioFach 2009

Na put se krenulo autobusom u ranim jutarnjim satima sa istoka Hrvatske, iz Osijeka, a usputno do Zagreba ukrcavali su se putnici za Nürnberg. U Zagrebu je u zgradi MPRRR-a organiziran svečani prijem na kojem je ministar Božidar Pankretić zaželio svim sudionicima sretan put te da s vrhunskim kvalitetnim ekološkim proizvodima što uspješnije predstave Republiku Hrvatsku na Sajmu BioFach 2009.
Ovogodišnji BioFach se rasprostirao na 11 paviljona sa ukupno 44587m² izložbenog prostora. Štand Republike Hrvatske bio je smješten u paviljonu broj 3 gdje su bili i izlagači/proizvođači izvan granica Njemačke orijentirani na uvoz/izvoz ekoloških proizvoda. Prema podacima koje smo dobili od organizatora sajma na ovogodišnjem Biofach-u predstavilo se 2764 izlagača od kojih je 66 % izvan granica Njemačke a ostatak su domaći izlagači. Sajam je posjetilo 46484 posjetitelja od čega je 38 % stranaca iz čak 124 zemlje svijeta. Poslije Nijemaca najviše posjetitelja je zabilježeno iz Austrije, Francuske, Italije, Nizozemske i Danske.
 

biofasch_2.jpg

Prijavljeno je 9000 sudionika kongresa i čak 1100 novinara. Paviljoni su numerirani i označeni bojama tako da je vrlo jednostavno kretati se kroz njih i pronalaziti zanimljive ekološke proizvode. Od ove godine novina na sajmu je izložbena površina u paviljonu 7 sa oko 40-ak izlagača i proizvođača prirodnog organskog tekstila. Tu su predstavljene najnovije kolekcije eko modela, prirodnog tekstila i novih ekoloških materijala. Ove godine na BioFachu zemlja partner je Danska i to iz više razloga. Ekološka proizvodnja je u Danskoj jedna od glavnih tema rasprave ali ne i jedina. Danska je bila pionir u pokretanju ekološke poljoprivrede tijekom osamdesetih i do danas to se nije promijenilo te je i dalje jedna od vodećih zemalja u Europi. Udio ekoloških proizvoda na danskom tržištu je oko 6,5 % od čega čak 30 % otpada na mlijeko. Od ukupnih obradivih površina Danske 6 % je pod ekološkim uzgojem, a svaki Danac godišnje prosječno potroši 80 EUR na organski uzgojenu hranu što ju čini potrošačkim liderom u EU (1. Danska 80 EUR, 2. Austrija 64 EUR, 3. Njemačka 56 EUR, 4. Engleska 47 EUR, 5. Švedska 42 EUR, 6. Italija 32 EUR, 7. Nizozemska 28 EUR, 8. Francuska 27 EUR ). Od specijaliziranih paviljona može se izdvojiti paviljon 4A takozvani „vinski paviljon“ gdje su smješteni uzgajivači vina iz cijeloga svijeta. Prošle godine 347 izlagača vina iz 23 zemlje svijeta predstavili su svoja najkvalitetnija ekološka vina proizvedena od certificiranog ekološkog grožđa tako da su se na jednom mjestu u jednom paviljonu mogla kušati i ocjenjivati najkvalitetnija ekološka vina. Paviljon sa vinima objedinjuje na jednome mjestu izlagače, kupce i ljubitelje vina a broj posjetitelja svake godine poraste za 10 %. Iduće godine slavi se 20 godina BioFach-a na čega su Nijemci vrlo ponosni. BioFach je od pionira i entuzijasta u proizvodnji zdrave hrane i ekoloških proizvoda prerastao u najveću svjetsku izložbu ekološke industrije. A započelo se 1990. godine u Ludwigshafenu sa svega 240 izlagača da bi 20 godina kasnije BioFach postao najveći međunarodni sajam ekoloških proizvoda sa oko 2900 izlagača. Iduće godine Nürnbergški BioFach održat će se od 17. – 20. 2. 2010. Svim ekološkim proizvođačima i potrošačima istinski preporučujemo da bar jednom posjete sajam u Nürnbergu jer će tako na jednome mjestu moći vidjeti sve najljepše što ekološka poljoprivreda i proizvodnja zdrave hrane može ponuditi.

Područna služba HZPSS-a Brodsko-posavske županije,
Dario Đurđević, dipl. inž. agr., stručni savjetnik za integriranu i ekološku poljoprivredu,

Područna služba HZPSS-a Dubrovačko-neretvanske županije,
Ljiljana Mustapić, dipl. inž. agr., stručni savjetnik za integriranu i ekološku poljoprivredu

 

Pripremi za ispis